După innstalare
aplicaţia se deschide şi vei fi invitat să configurezi sociatetea pentru care
vei lucra. Datele de care ai nevoie le găseşti în documentele de înfiinţare a
societăţii sau pe o factură, dacă ai facturier personalizat. Completezi cu
atenţie datele solicitate. Pentru configurarea societăţii alege din meniu „Adaugă”,
iar după completare alege „Salvează”.
Configurarea
datelor necesare programului, pentru fiecare societate în parte este extrem de
importantă pentru funcţionarea corectă a programului. La prima intrare în
program, dacă nu există nicio firmă creată, va fi afişată fereastra de
configurare a societăţilor. Informaţiile solicitate în listă societatilor sunt:
Cod - fiecărei societăţi nou
create i se va asocia un cod. Implicit, programul generează coduri începând cu
0001.
Denumirea societăţii
Codul unic de identificare (CUI)
- acesta se va înscrie fără a fi precedat de atributul fiscal.Astfel la o firmă
a cărui CUI este 1234 şi atribut fiscal RO, la rubrica "Cod fiscal"
din această listă se va trece doar 1234 şi nu RO1234
Nr.registrul comerţului - se va
trece numărul de înregistrare de la oficiul registrului comerţului. Acesta se
va înscrie obligatoriu sub forma Jcj/nnnn/aaaa unde: cj = codul
judeţului, nnnn = numărul de înregistrare, aaaa = anul înregistrării.
Înainte de a închide
această fereastră apasă pe butonul din dreapta sus pe care scrie „Preluare
date contabile”. Se va deschide o nouă fereastră. Dacă societatea este nou
înfiinţată este suficient să apeşi pe butonul „Validează”, apoi să
închizi fereastra. Acelaşi lucru este
valabil dacă vrei să înveţi cum se foloseşte aplicaţia.
valabil dacă vrei să înveţi cum se foloseşte aplicaţia.
În cazul în care ai
folosit o altă aplicaţie pentru evidenţa contabilă, datele ce urmează a fi
preluate le găseşti în balanţe de verificare a lunii precedente celei cu care
vrei să începi lucrul în SAGA C. Dacă este cazul vei adăuga conturile analitice
pe care le găseşti folosite în balanţa de verificare, apoi dai „Salvare”, „Validare” şi „Ieşire”.
Acum revii în fereastra de configurare.
Preluare date
contabile
În partea de jos sunt
trei taburi: Informaţii generale, Conturi automate şi Setări
diverse. Treci prin ele ca să cunoşti aplicaţia cât mai bine. La Setări
diverse buifează ce crezi că se potriveşte societăţii. După ce introducem datele necesare apăsam pe
butonul „Ieşire”.
Acum meniul principal
al aplicaţiei este activat. Răsfoieşte meniul ca să vezi ce opţiuni ai la
dispoziţie. La „Ajutor” există şi un Manual de
utilizare.
SFAT UTIL! NU APĂSA PE OPŢIUNEA „ACTUALIZARE
AUTOMATĂ”. Dacă apeşi pe acest buton va trebui să actualizezi aplicaţia
contra-cost ca să o mai poţi folosi. Nu apeşi pe „Actualizare automată” poţi
folosi aplicaţia cât vrei GRATUIT. Aşadar, ATENŢIE!
SFAT UTIL! Fă o copie a directorului în care ai
instalat aplicaţia şi păstreaz-o pe un stick.
Nu te speria că sunt multe opţiuni în meniu.
În practică vei folosi doar câteva dintre ele, iar pe parcurs poţi să înveţi să
foloseşti mai multe.
SARCINA DE LUCRU NR. 2
Pentru mai multe informatii privind configurarea firmei in programul accesati linkurile:
https://www.youtube.com/watch?v=U6vYI3PDv-E
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu