Arhivă blog

duminică, 24 mai 2020

Configurarea firmei in program


După innstalare aplicaţia se deschide şi vei fi invitat să configurezi sociatetea pentru care vei lucra. Datele de care ai nevoie le găseşti în documentele de înfiinţare a societăţii sau pe o factură, dacă ai facturier personalizat. Completezi cu atenţie datele solicitate. Pentru configurarea societăţii alege din meniu „Adaugă”, iar după completare alege „Salvează”.
Configurarea datelor necesare programului, pentru fiecare societate în parte este extrem de importantă pentru funcţionarea corectă a programului. La prima intrare în program, dacă nu există nicio firmă creată, va fi afişată fereastra de configurare a societăţilor. Informaţiile solicitate în listă societatilor sunt:
                  Cod - fiecărei societăţi nou create i se va asocia un cod. Implicit, programul generează coduri începând cu 0001.
                  Denumirea societăţii
                  Codul unic de identificare (CUI) - acesta se va înscrie fără a fi precedat de atributul fiscal.Astfel la o firmă a cărui CUI este 1234 şi atribut fiscal RO, la rubrica "Cod fiscal" din această listă se va trece doar 1234 şi nu RO1234
               Nr.registrul comerţului - se va trece numărul de înregistrare de la oficiul registrului comerţului. Acesta se va înscrie obligatoriu sub forma Jcj/nnnn/aaaa unde: cj = codul judeţului, nnnn = numărul de înregistrare, aaaa = anul înregistrării.
                                                                                                     
Înainte de a închide această fereastră apasă pe butonul din dreapta sus pe care scrie „Preluare date contabile”. Se va deschide o nouă fereastră. Dacă societatea este nou înfiinţată este suficient să apeşi pe butonul „Validează”, apoi să închizi fereastra. Acelaşi lucru este
valabil dacă vrei să înveţi cum se foloseşte aplicaţia.
În cazul în care ai folosit o altă aplicaţie pentru evidenţa contabilă, datele ce urmează a fi preluate le găseşti în balanţe de verificare a lunii precedente celei cu care vrei să începi lucrul în SAGA C. Dacă este cazul vei adăuga conturile analitice pe care le găseşti folosite în balanţa de verificare, apoi dai „Salvare”„Validare” şi „Ieşire”. Acum revii în fereastra de configurare.
Preluare date contabile

În partea de jos sunt trei taburi: Informaţii generaleConturi automate şi Setări diverse. Treci prin ele ca să cunoşti aplicaţia cât mai bine. La Setări diverse buifează ce crezi că se potriveşte societăţii.  După ce introducem datele necesare apăsam pe butonul „Ieşire”.
Acum meniul principal al aplicaţiei este activat. Răsfoieşte meniul ca să vezi ce opţiuni ai la dispoziţie. La „Ajutor” există şi un Manual de utilizare.
SFAT UTIL! NU APĂSA PE OPŢIUNEA „ACTUALIZARE AUTOMATĂ”. Dacă apeşi pe acest buton va trebui să actualizezi aplicaţia contra-cost ca să o mai poţi folosi. Nu apeşi pe „Actualizare automată” poţi folosi aplicaţia cât vrei GRATUIT. Aşadar, ATENŢIE!
SFAT UTIL! Fă o copie a directorului în care ai instalat aplicaţia şi păstreaz-o pe un stick.
Nu te speria că sunt multe opţiuni în meniu. În practică vei folosi doar câteva dintre ele, iar pe parcurs poţi să înveţi să foloseşti mai multe.

SARCINA DE LUCRU NR. 2
Pentru mai multe informatii privind configurarea firmei in programul accesati linkurile:

https://conferinteindirect.wordpress.com/2017/11/02/aplicatia-de-contabilitate-saga-c-ghid-de-utilizare-2/

https://www.youtube.com/watch?v=U6vYI3PDv-E

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

TEST DE EVALUARE - Descrierea și analizarea structurii softului de specialitate

  Testul contine 2 criterii de elavuare: - primul criteriu - Test cu 9 itemi = 9 puncte  - al doilea criteriu - Din oficiu = 1 punct